torsdag 15 mars 2012

Äntligen igång!

Hej på er! Nu äntligen är Wiggo och jag igång igen. Kickstartade allt i tisdags efter lite promenader med att longera han med sadel. Tänkte testa gummisnodden på han, men han började bråka och när vi hade kommit egenom det så fick han trava några varv, så blev ingen gummisnodd.

Igår blev det banan igen. Mamma va med och hjälpte mig, och det gick kanon! Innan jag ställde av Wiggo inför vilan så lyssnade han inte jättebra på tygeltag, drivande hjälper eller avsaktingar/halt. Men vet ni? Igår satt allt nästan hela tiden! Jag är så otroligt stolt över min pojke! Skrittade över 2 bommar, tränade styra, halt och igångsättning och det var som om han aldrig gjort annat! Mamma behövde inte hjälpa nått istort sett. Mest va med utifall att det skulle hända något. När han hade fått trava lite så fick det räcka. Valde att skritta honom tillbaka uppsutten, och mamma hamnade mest på efterkälken så vi klarade oss mest ensamma. Känner att jag litar nästan mer på honom än på nån av damerna haha. så underbar min lilla kille. Kärleken går inte att beskriva.

Idag blir det lastträning och kanske åka en sväng. Viktigt att underhålla att han är så pass duktig i lastningen. Har inte lust att få en svårlastad häst, igen .

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar