torsdag 1 mars 2012

Äntligen dags!

Hej på er!
Sitter just nu i skolan, hoppas på att få sluta tidigare idag. För vet ni vad? Idag ska jag, med lite hjälp av Ida, skritta Wiggo för första gången på en månad. Han har ju som sagt haft lite vila nu från inridningen. Men nu är vi laddade för att fortsätta utvecklas och har en hel del mål för lilleman. Fram till sommaren....
  • .... ska styrningen ska sitta till hundra procent!
  • .... ska han kunna trava korta sträckor, (korta sträckor efter vad han orkar med för dagen)
  • .... ska vi ha tränat på uppsittningen, så han står stilla och inte springer runt.
  • .....ska Wiggo kunna ridas ut själv utan annan häst som sällskap utan bara ha med nån som går med.
självklart är detta bara små "milstolpar" som vi ska försöka ta oss förbi. Om Wiggo inte är mogen för något av det är han det inte, men utan mål så kommer man ingenstans, right? 
Jag är riktigt taggad för dom kommande månaderna, jag kommer inte behöva rida andras hästar, utan kan rida min egen häst! Vet ni hur länge jag har längtat efter att kunna säga "jag ska rida min häst idag"? Fast om man väntar på något gott, väntar man aldrig för länge, eller hur? ;)

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar